هجوم گراز های وحشی به باغات و مزارع روستای مند پایین در چند سال اخیر
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

هجوم گرازهای وحشی به مزارع و باغات علاوه بر خسارات وارده به محصولات، بلای جان کشاورزان این روستا نیز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مند پایین،به نقل از وبلاگ این روستا؛در چند سال اخیر با افزایش خشکسالی مراتع در مقاطع مختلف مورد هجوم گرازهای وحشی قرار گرفته و شرایط را برای فعالیت کشاورزان در این روستا سخت کرده بطوریکه هیچ مزرعه ای از خسارات این حیوان در امان نمانده است.

  کشاورزان این روستا گراز های وحشی و تداوم خشکسالی آفت اصلی محصولات کشاورزی در رابر می دانند،به طوری که هر ساله بسیاری از محصولات باغی و کشاورزی به علت جولان این حیوان آسیب های فراوانی وارد می شود، گلایه کردند. گرازهای که در مزارع و باغات این روستا جا خوش کردند و کشاورزان نگران دست رنج خودشان هستند ،بیشترین آفتی که باغات و مزارع این روستا را تهدید می کند وجود گراز و تداوم خشکسالی ها است.

یکی از کشاورزان گفت: گرازهای وحشی انگیزه کار در کشاورزان را از بین برده اند زیرا به عنوان نمونه در گذشته از زمین های کشاورزی خود ، ۵۰۰ مَن جو برداشت می کردم ، اما اکنون به علت حمله بی رویه گرازها برداشت محصول به ۵۰ مَن هم نمی رسد.

یکی دیگر از کشاورزان زحمت کش این روستا می گوید:برای ما زندگی سخت شده،زندگی مان از همین کشاورزی و زحمت کشی تأمین می شود.

یکی از کشاورزان دیگر نیز چنین گفت : گراز دشمن محصولات ماست و هر ساله محصولات کشاورزی ما را از بین می برد. دیگر کشاورز جوان این روستا نیز ادامه زندگی و کشاورزی در روستا سخت عنوان کرد و افزود: وقتی پدران ما این طور سرمایه سالهای عمرشان از دست می رود و عایدی ندارند، انگیزه ای برای ما نمی ماند .

وی گفت: هر سال هزینه کشت چندین برابر برداشت محصول می شود،وقتی به محصولات مزارع خود می رسد همان میزان خسارت های گراز نابودش می کند و هیچ خروجی درآمدی نداریم همه اش ضرر می شود . او از مسئولان خواست همان طور که برای حیوانات و حفظ بقای گراز ها قانون حمایتی دارند، از کشاورزان هم حمایت نموده ایجاد انگیزه کنند.





:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : امید یوسف زهی
ت : شنبه 5 تير 1395
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی